一首收錄在Bon jovi的keep the faith專輯內,經典的歌曲,
描述人們為了錢,到了乾旱的沙漠內尋求發財夢,到最後變成一場空的無奈,
當然暗喻著很多人為了夢想付往往付出相當沉重的代價。


歌詞:

Across the border they turn water into wine
穿越邊界 他們把水變成美酒

Some say it's the devil's blood

They're squeezing from the vine
有人說那些美酒
是他們從葡萄擠出的惡魔之血


Some say it's a saviour

In these hard and desperate times
有人卻說
這是艱困時期的拯救者


For me it helps me to forget

That we're just born to die
對我而言 它可以讓我暫時忘記
我們是為了死亡而出生的


I came here like so many did

To find the better life
我像多數人一樣
為了找尋更好的生活而來到這裡


To find my piece of easy street

To finally be alive
尋找富裕街道中屬於我的角落
讓我能感受到自己還活著 


And I know nothing good comes easy

And all good things take some time
我知道所有美好的事物得來不易
且美好的事物需要一些時間來得到


I made my bed I'll lie in it

To die in it's the crime
在自己的床安祥死去是一件憾事


You can't help but prosper

你不用貢獻一己之力 此地照樣繁榮
Where the streets are paved with gold

這裡的街道由黃金鋪成

They say the oil wells ran deeper here

than anybody's known
他們說這裡的油井比其他人想像的還要深

I packed up on my wife and kid
And left them back at home
我把妻子、孩子送回家之後
就回到這裡


Now there's nothing in this paydirt

The ghosts are all I know
現在這裡什麼也沒有
只有許多我熟識的鬼魂


Now the oil's gone

The money's gone
And the jobs are gone
Still we're hangin' on
Down in
油已經被開採光了
錢也沒了
連工作也沒有了
卻只剩下我們還在這乾旱地方苦撐


Dry county

They're swimming in the sand
Praying for some holy water
To wash the sins from off our hand
乾旱之郡 人們在沙漠中泅泳
祈禱天降神聖之雨 以洗滌我們的罪


Here in dry county

The promise has run dry
在這乾旱之郡 所有的希望隨之風乾

Where nobody cries

And no one's getting out of here alive
在這裡沒有人哭泣 
而且沒有人能活著離開這裡


In the blessed name of Jesus

I heard a preacher say
That we are God's children
And He'd be back someday
「奉主耶穌之聖名」 我聽見牧師說
我們是神的子民 總有一天祂會回來拯救我們 


And I hoped that he knew

Something as he drank his cup of wine
我希望牧師知道某些事情
就像他懂得喝酒一樣


I didn't have too good of a feeling

As I head out to the night
晚上外出時
我的心情並沒有太好


I cursed the sky to open

I begged the clouds for rain
我咒罵天空希望它能打開
還向雲朵祈求雨水


I prayed to God for water

For this burning in my veins
我的血管像被火燒一樣的難過
因此我向神祈雨 


It was like my soul's on fire

And I had to watch the flames
那感覺就像靈魂在燃燒
但我卻只能眼睜睜地看著火舌將我吞噬


All my dreams went up in ashes

And my future blew away
我所有的夢想被焚毀成為灰燼
我的未來已被扼殺


Down in dry county

They're swimming in the sand
Praying for some holy water
To wash the sins from off our hand
乾旱之郡 人們在沙漠中泅泳
祈禱天降神聖之雨 以洗滌我們的罪


Dry county

The promise has run dry
在這乾旱之郡 所有的希望隨之風乾

Where nobody cries

And no one's getting out of here alive
在這裡沒有人哭泣 
而且沒有人能活著離開這裡




Men spend their whole lives
Waiting praying for their big reward
人們花了他們的大半人生等待
祈求他們的努力能獲取極大的報酬


But it seems sometimes

The payoff leaves you feeling
Like a dirty whore
但大多數的情形是
低微的薪水讓
你感覺自己是個污穢的妓女

If I could choose the way I'll die

Make it by the gun or knife
假如我可以選擇死亡的方式
我會選擇死於槍下或刀刃


Cause the other way there's too much pain

因為其他的方法都太痛苦

Night after night after night

一夜又一夜 一夜又一夜

Down in dry county

They're swimming in the sand
Praying for some holy water
To wash the sins from off our hand
乾旱之郡
人們在沙漠中游泳
祈禱天降神聖之雨
以洗滌我們的罪


Dry county

The promise has run dry
在這乾旱之郡
所有的希望隨之風乾


Where nobody cries

And no one's getting out of here alive
在這裡沒有人哭泣 
而且沒有人能活著離開這裡



專輯封面:

keep the faith.jpg

發行年份:1992年
專輯名稱Keep The Faith

arrow
arrow
    全站熱搜

    crazyvideo 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()